Mayo #001

M.V.

EL JARDÍ REGAT

Estàs conduint per Barcelona i et sorprens perquè no has posat música i a tu t’encanta conduir amb música. Aquest matí t’ha despertat una trucada de la mare. Estàs desperta? Sí. Males notícies, l’àvia s’ha mort. Vine. I t’aixeques, et vesteixes i condueixes per Barcelona cap a casa els pares. Fa anys que l’àvia va deixar la seva casa vella del poble i va anar a viure amb ells a la ciutat. No s’hi va arribar a acostumar mai. Estàs conduint sense música i això et sorprèn. Un escena es projecta a dins del teu cap sense parar. Una escena que et tranquil•litza. Esteu al poble i el cel està molt blau. Molt.Tu estàs asseguda a les escales del jardí de casa l’àvia menjant una llesca de pa amb melmelada i l’àvia rega les plantes i va descalça i té els peus mullats. La finestra està oberta i se sent música. Fa olor a gerani. Vine que et netejaré les mans. T’aixeques i l’aigua brolla de la mànega. Aigua fresca i les manetes netes. Gràcies àvia i l’àvia continua regant i la música que s’escolta molt bé perquè la finestra està oberta. Tornes a seure a les escales. Fa olor a gerani i el cel està molt blau. Molt. Condueixes sense música i això et sorprèn. L’àvia, fa anys, va anar a viure a Barcelona i no s’hi va arribar a acostumar mai. El gust de melmelada de maduixa encara et dura i mires els peus de l’àvia descalços i mullats. Se sent música, el cel està molt blau i fa olor a gerani. Aparques al carrer dels pares. Puges a l’ascensor. La mare obre la porta. T’abraça. Entreu a casa. No ho entens però una lleu olor a gerani et bufeteja la cara i et dóna un cop de puny a l’estómac. L’àvia està a l’habitació, la vols veure? Clar que no la vols veure. No, no la vull veure. Camineu pel passadís i gires una mica el cap perquè ara passeu per davant de la seva l’habitació. Vols prendre res? No pots apartar la mirada. De cop t’atures. A través de l’escletxa de la porta has vist els peus de l’àvia. Estan descalços i mullats. Vols prendre res? No, però m’agradaria posar música.


El JARDÍN REGADO

Estás conduciendo por Barcelona y te sorprendes porque no has puesto música y a ti te encanta conducir con música. Esta mañana te has despertado con una llamada de tu madre. ¿Estás despierta? Sí. Malas noticias, la abuela se ha muerto. Ven. Y te levantas, te vistes y conduces por Barcelona hacia casa de tus padres. Hace años que la abuela dejó su casa vieja del pueblo y se fue a vivir con ellos a la ciudad. Nunca llegó a acostumbrarse. Estás conduciendo sin música y esto te sorprende. Una escena se proyecta en tu cabeza sin parar. Una escena que te tranquiliza. Estáis en el pueblo y el cielo está muy azul. Tú estás sentada en las escaleras del jardín de casa de la abuela comiendo una rebanada de pan con mermelada y la abuela riega las plantas y va descalza y tiene los pies mojados. La ventana está abierta y se oye música. Huele a geranio. Ven que te limpiaré las manos. Te levantas y el agua brota de la manguera. Agua fresca y las manitas limpias. Gracias abuela y la abuela continua regando y la música que se oye porque la ventana está abierta. Vuelves a sentarte en las escaleras. Huele a geranio y el cielo está muy azul. Conduces sin música y eso te sorprende. La abuela, hace años, se fue a vivir a Barcelona y nunca llegó a acostumbrarse. El gusto de mermelada de fresa aún te dura y miras los pies de la abuela descalzos y mojados. Se oye música, el cielo está muy azul y huele a geranio. Aparcas en la calle de tus padres. Subes al ascensor. Tu madre abre la puerta. Te abraza. Entráis en casa. No entiendes el porqué pero un leve olor a geranio te abofetea la cara y te da un puñetazo en el estómago. La abuela está en la habitación, ¿la quieres ver? Claro que no la quieres ver. No, no la quiero ver. Camináis por el pasillo y giras un poco la cabeza porque ahora pasáis por delante de su habitación. ¿Quieres tomar algo? No puedes apartar la mirada. De golpe te paras. A través de la rendija de la puerta has visto los pies de la abuela. Están descalzos y mojados. ¿Quieres tomar algo? No, pero me gustaría poner música.


Texto: Elisenda Solsona Margarit

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

  • Aviso:

    Licencia Creative Commons


    Todas las obras contenidas en este blog están bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Unported.

  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Únete a otros 51 seguidores

A %d blogueros les gusta esto: